miercuri, 18 mai 2011

In memoriam Mircea Horia Simionescu

Am aflat printr-un e-mail de la un prieten că a dispărut Mircea Horia Simionescu.
În zorii zilei de 18 mai 2011 s-a stins din viaţă, în Bucureşti, Mircea Horia Simionescu, unul dintre cei mai mari prozatori ai literaturii române dintotdeauna. S-a născut pe 23 ianuarie 1928, la Tîrgovişte. Alături de Radu Petrescu şi Costache Olăreanu, a făcut parte din aşa-numita „Şcoală de la Tîrgovişte”, care a deschis drumul postmodernismului românesc. Impunătoarea operă a lui Mircea Horia Simionescu, compusă din numeroase romane, nuvele, confesiuni şi eseuri, s-a construit în jurul tetralogiei Ingeniosul bine temperat, una dintre marile capodopere ale literaturii noastre. Ultima sa carte antumă este masiva culegere de poeme Versete de unică folosinţă (2010).
Nu mi-a venit să cred, dar, din păcate...
Mi se pare ciudat, întotdeauna l-am văzut pe cel care a scris "Ingeniosul bine temperat" ca pe un clasic, deci etern. De mulţi ani, el ocupă un loc special în biblioteca mea ideală.

2 comentarii:

  1. Ce veste dureroasa ! Cata bucurie mi-au adus cele mai minunate carti ale tineretii mele : : Ingeniosul bine temperat".Noi il citeam cu uimire si entuziasm, fara sa stim ca atunci se nastea postmodernismul, cu un sfert de veac inainte de a se manifesta deplin.I-am citit toate cartile, mai ales ca Lucrarea mea de licenta era despre Scoala de la Targoviste.
    A plecat ultimul dintre ei.Se vor intalni, acolo,sa-si continuie discutiile din balconul de la Pietrosita si sa-si continue Scoala.
    Il voi purta mereu cu mine, asa cum si el purta fara opreliste paltonul tatalui in " Paltonul de vara".

    RăspundețiȘtergere
  2. @zincabeiu
    Bine spus, cu uimire şi entuziasm. Aşa i-am citit cărţile. Şi îmi amintesc că am văzut, prin anii 70, cred, un excelent spectacol nocturn la Teatrul Ţăndărică, pe texte din "Ingeniosul bine temperat".

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!