duminică, 25 septembrie 2011

Suveniruri (1)

Inaugurez azi o nouă rubrică, intitulată, cum bine aţi observat, suveniruri. Va avea şi o etichetă, un tag, desigur.
Va fi o colecţie de suveniruri din călătoriile mele, dar nu veţi găsi aici prea multe obiecte din magazinele specializate, aflate în preajma monumentelor şi muzeelor, în gări, aeroporturi şi alte locuri frecventate de turiştii harnici. Eu nu sunt un turist harnic.
Deci, primul suvenir.
Luna iulie, Paris, căldură mare. De fapt, mijlocie. 27 de grade. Pentru parizieni e caniculă.
Mă duc la Maison de la Radio, să mă întîlnesc cu un prieten. Ajung la poarta F şi, înainte de a intra, îmi aprind o ţigară. În clădire nu se fumează, biensur. Uşile sunt străjuite de patru scrumiere ca aceasta din imagine. Nu sunt singura fumătoare, pe micul platou din faţa intrării mai fumează 7-8 persoane. Poate 15. La un moment dat observ că un individ, destul de corect îmbrăcat, demontează, rînd pe rînd, piramidele din partea superioară a scrumierelor şi le aşază pe bordura de ciment a unui spaţiu verde. O bordură lată, cam de 50 de centimetri. Goleşte pe bordură scrumierele şi răscoleşte mucurile, unele încă fumegînde, amestecate cu cenuşă. Din cînd în cînd, extrage din grămadă cîteva mucuri şi le pune într-o pungă de plastic roz transparent. Pune la loc piramidele, mai scormoneşte prin grămada de mucuri, mai alege cîteva şi le pune în pungă. Apoi face curat. Cu dosul palmei, mătură mucurile rămase pe bordură. Pe spaţiul verde. Şi pleacă. Nimeni nu pare să fi observat. Nimeni nu spune nimic.

6 comentarii:

  1. Isi facea si omul, cinstit, rost de un pachet de tigari pe ziua aia, fara sa cerseasca.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Lilick
    Da, aşa m-am gîndit şi eu la început, că ia chiştoacele mai mari. Dar cînd am povestit, au apărut şi alte sugestii :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Vai de mine ! Să nu-mi spuneţi că era vreun conaţional de-al nostru ! :))

    RăspundețiȘtergere
  4. @matilda
    Nu ştiu al cui conaţional era, că n-a vorbit şi nu scria pe el :)

    RăspundețiȘtergere
  5. Eu cred ca era un detectiv ce cauta, pe baza amprentelor de pe mucuri, un terorist cu intentii asasine la adresa cuplului prezidential.
    Dar sa incepeti serialul de suveniruri pariziene cu acest detaliu, relativ insignifiant, ma face sa cred ca individul corect imbracat este eroul din viitoarea dvs. carte, pasionanta ca si celelalte.

    RăspundețiȘtergere
  6. @Anonim - (e o excepţie că am publicat comentariul, ar fi bine să te identifici)
    Nu ştiu dacă era terorist sau doar un clochard. Suvenirurile nu vor fi doar pariziene, dar, într-adevăr, e posibil ca individul să ajungă într-o carte.

    RăspundețiȘtergere

Click pe poză!